Publisert: 29.09.2022
Berentsens Brygghus går nye veier for å finne personen som skal lede etableringen av deres nye smaks- og opplevelsesattraksjon. Tips som fører til ansettelse vinner en eksklusiv premie for ti personer.
Det nye smaks- og opplevelsessenteret til Berentsens Brygghus skal kombineres med lagring av whiskey.
På nyåret skal det nye smaks- og opplevelsessenteret til Berentsens Brygghus stå klart. Brusfabrikken, bryggeriet og destilleriet langs Jernbaneveien vil tilby omvisinger og smakinger i et omfang som virkelig kan sette Egersund på kartet som en opplevelsesattraksjon.
Alle som har kjørt eller gått langs Jernbaneveien de siste månedene har fått med seg byggeaktiviteten på tomta til Berentsens Brygghus. Rett under gang- og sykkelveien bygges whiskeylageret, som vil romme 2000 fat med whisky. Selve bygget blir 80 meter langt og 10-12 meter bredt. Og i den ene enden skal det altså etableres et eget smakssenter. Håpet er at satsingen skal bli et spennende element i turismesatsingen lokalt.
Berentsens Brygghus produserer i dag mange ulike produkter, alle med filosofien om at det først og fremst skal smake godt! De lager selv uttrekk og ekstrakter av planter, blomster, krydder og urter. Satsingen på destilleri-delen av bedriften startet i 2018 og er en del av den langsiktige satsingen til familiebedriften. Det å lage så mange produkter i ett og samme bygg setter brygghuset i en unik posisjon når det trengs kreative løsninger. Det ligger mye stolthet i å produsere og utvikle alt under samme tak.
I det nye opplevelsessenteret er det flere sanser som skal testes, både lukt, smak, syn og lyd er viktige elementer som må på plass.
LOVER PREMIE
Da trengs det en person som kan etablere og utvikle senteret. Det er ikke en jobb for hvem som helst. Derfor går Berentsens Brygghus bredt ut og oppfordrer alle som kjenner noen som kanskje kunne passe til stillingen, om å tipse om kandidater.
– Dette bør være en superinteressant stilling! Hvem kunne ikke tenke seg å jobbe med brennevin hele dagen? sier assisterende leder Jone Ellingsen entusiastisk.
Han oppfordrer folk til å tipse om gode kandidater ved å sende inn navn og kontaktinformasjon. Dersom tipset fører til ansettelse kan du vinne en eksklusiv omvisning og opplevelse i det nye senteret for ti personer.
MÅ VÆRE FLINK MED FOLK
En viktig del av jobben er å skape synlighet og tiltrekke gjester fra hele Norge og verden for øvrig. Da blir det viktig at personen er flink til å bygge relasjoner mot øvrige turismeaktører. Ellingsen ser også for seg at den nye avdelingslederen skal være operativ med daglige opplevelser for alle som er nysgjerrige på hva de kan tilby.
– Her er en unik mulighet for den rette personen. Avdelingslederen får selv bidra til å utvikle tilbudet vi skal ha ved smaks- og opplevelsessenteret, og vi forventer at gjennomføringsevnen er høy.
Hele stillingsutlysningen og kontaktinfo finner du her.
Utopiabrusen kommer i flere ulike smaker. Bryggeriet liker å finne nye smaker fra den norske naturen, her representert med blåbær og rabarbra. Nytt av året var en mer eksotisk frukt. Utopiabrus med mangosmak er nå å finne i hyllene.
HAR OGSÅ ANDRE STILLINGER
Nysatsingen krever også flere ansatte innenfor andre områder. Berentsens Brygghus søker derfor også etter omvisere, ekspeditører, serveringspersonell og ekstrahjelp til lager/produksjon. Flere av disse stillingene vil etter hvert rapportere til den nye avdelingslederen for smaks- og opplevelsessenteret.